ESPN Audio

The Dan Le Batard with Stugotz debuts on ESPN Deportes Radio New York 1050AM

Haga click aquí para leer en español

On Tuesday, Jan. 17, The Dan Le Batard Show with Stugotz will make its debut on ESPN Deportes Radio New York 1050AM, at 12:00 p.m. ET. The show will complement the station’s programming lineup with its unique blend of self-deprecating humor, insightful guests, and thoughtful conversation, targeting the local bilingual listeners.

The program will continue airing live nationwide on ESPN Radio and Sirius XM Channel 80.

“We are glad New York has embraced our particular brand of nonsense. We appreciate the opportunity to continue making fun of Jets fans now on 1050 AM,” said Le Batard. “Being on the ESPN Deportes station makes sense for us because Stugotz still hasn’t learned how to speak English.”

The Dan Le Batard Show with Stugotz will air Monday through Friday following Raza Deportiva (10-12pm). Zona NYC will now air following Le Batard’s show (2-4pm).

“Adding Le Batard’s show to our lineup represents another opportunity to continue expanding ESPN Deportes bilingual audience across all platforms, specially in markets like New York, said Tim McCarthy, , senior vice president, ESPN Radio Group. “Dan’s background, voice and style resonate with many bilingual Hispanic sports fans and we are thrilled to offer our ESPN Deportes 1050AM audience more options to listen to relevant sports content in both languages.”

Le Batard is a leading sports columnist, radio personality, and television host, known for his authenticity and critical — but often hilarious — perspective on the world of professional sports. In addition to hosting The Dan Le Batard Show for ESPN Radio, Le Batard hosts Highly Questionable weekday afternoons on ESPN2 along with his father Gonzalo Le Batard (“Papi”) and Bomani Jones.

Le Batard joined the ESPN family in 1998 as a contributor to ESPN The Magazine. He also served as a reporter for ESPN’s College GameDay, Sunday Night Conversation and Outside the Lines series. In 2013, Le Batard brought his local radio show, heard on The Ticket in Miami since 2004, to ESPN Radio’s national audience.

Stugotz, who’s from New York, has served as co-host on The Dan LeBatard Show since 2004. A sports broadcasting veteran of more than 15 years, Stugotz counters host LeBatard’s thoughtful insights with self-deprecating humor and passionate takes on the latest sports headlines.

-30-

El programa de Dan Le Batard with Stugotz debutará por ESPN Deportes Radio de Nueva York 1050AM

El martes 17 de enero, a las 12:00 p.m. (hora del Este de EE. UU.), el programa de Dan Le Batard with Stugotz debutará por ESPN Deportes Radio de Nueva York 1050AM. El show complementará la programación de la emisora con su singular combinación de humor autocrítico, invitados especiales y una profunda conversación orientada a los oyentes bilingües locales.

El programa se seguirá difundiendo en vivo a escala nacional por ESPN Radio y el canal 80 de Sirius XM.

“Nos alegra que Nueva York se haya sumado a la tontería mediática que nos caracteriza. Agradecemos la oportunidad de seguir burlándonos de los fanáticos de los Jets, ahora por la frecuencia de 1050 AM”, expresó Le Batard. “Para nosotros, la difusión por la emisora de ESPN Deportes tiene sentido porque Stugotz todavía no ha aprendido a hablar en inglés”.

El programa de Dan Le Batard with Stugotz se transmitirá de lunes a viernes, después de Raza Deportiva (10-12 p.m.). A partir de ahora, Zona NYC se difundirá después del show de Le Batard (2-4 p.m.).

“Agregar el show de Le Batard a nuestra programación representa otra oportunidad para seguir ampliando la audiencia bilingüe de ESPN Deportes en todas las plataformas, especialmente en mercados como Nueva York”, dijo Tim McCarthy, vicepresidente sénior de ESPN Radio Group. “La experiencia, la voz y el estilo de Dan son apelativos a muchos hispanos bilingües aficionados al deporte y nos entusiasma ofrecer a nuestra audiencia de ESPN Deportes 1050AM más opciones para escuchar un contenido deportivo relevante en ambos idiomas”.

Le Batard es columnista líder en materia deportiva, celebridad radial y conductor televisivo, conocido por su autenticidad y su perspectiva crítica —pero a menudo graciosa— sobre el mundo del deporte profesional. Además de dirigir el programa de Dan Le Batard por ESPN Radio, Le Batard conduce Highly Questionable (Altamente cuestionable), los días hábiles por la tarde, por ESPN2, juntamente con su padre Gonzalo “Papi” Le Batard y Bomani Jones.

Le Batard se incorporó a la familia de ESPN en 1998 como colaborador de ESPN The Magazine. También se desempeñó como reportero de otros programas de ESPN como College GameDay, Sunday Night Conversation y la serie Outside the Lines. En el 2013, Le Batard tomó su programa radial local, difundido por The Ticket en Miami desde el año 2004, y lo llevó a la audiencia nacional de ESPN Radio.

Stugotz, quien es de Nueva York, se ha desempeñado como conductor asociado del programa de Dan LeBatard desde el año 2004. Stugotz, veterano de transmisiones deportivas por más de 15 años, contradice las profundas reflexiones de LeBatard con humor autocrítico y apasionados enfoques sobre los titulares deportivos más candentes.

-30-