Copa del Rey Final Live on ESPN Deportes, ESPN Deportes Radio

Para leer en Español

To share: http://es.pn/2rpZn9f

Barcelona and Alavés Face Off May 27 at the Vicente Calderón Stadium in Madrid, Spain

ESPN Deportes will present the 2017 Copa del Rey final, between FC Barcelona and Deportivo Alavés, live from the Vicente Calderón Stadium in Madrid, Spain. Coverage will begin on Friday, May 26 and the final on May 27 at 3:15 p.m. (ET). This is the first time the Alavés team makes it to the Copa del Rey final, while Barcelona works towards its 29th tournament title. ESPN Deportes’ coverage of the tournament will be available online in English and Spanish via WatchESPN and ESPN app. The network will have nearly 7 hours of news and information programming around the match beginning Friday, May 26, highlighted by segments of SportsCenter, Fútbol Center and pre-and post-game editions of Fuera de Juego from Madrid and Barcelona.

PROGRAMMING HIGHLIGHTS:

ESPN Deportes

• Live from Madrid, Play-by-play commentator Fernando Palomo, pitch-side reporter Manu Martin and former player Mario Kempes will call the match on Saturday.
  • Fuera de Juego – The network’s international soccer program will air pre- and post-match specials featuring some of the network’s soccer experts including Manu Martin, Gemma Soler and Moises Llorens from Madrid and Barcelona starting the coverage on Friday the 26th.
  • From ESPN’s Bristol, Conn. studio, the pre-game show will be hosted by Andres Agulla alongside analysts, Alex Pareja, Ricardo Ortiz and Barak Fever.

ESPN Deportes Radio

Conquistadores de Europa will air with Especial Copa del Rey from 12 p.m. to 3 p.m. Oscar Restrepo, Elmer Polanco and Alejandro Etcheverry will begin the day’s coverage 3 hours prior to the beginning of the game broadcast. Also, Marcelo Masanti (play-by-play) and Hernan Pereyra (analysis) will be hosting the pre-game coverage starting at 3:00 p.m.

ESPNDeportes.com

The leading Spanish-language digital sports platform in the U.S. will provide in-depth coverage and post-game reports, with Paola Paola Núñez covering from site, featuring:

• Preview, GameCast (in-game engagement) and Recaps
  • Video Goal Alerts
  • Video Highlights
  • Color pieces before and after the match (Video)
  • Analysis post game from TV talents.
Date Time (ET) Programming Networks
May 27, 2017 12:00 p.m. – 1:00 p.m. Fútbol Center ESPN Deportes
1:00 p.m. – 2:00 p.m. SportsCenter ESPN Deportes
2:00 p.m. – 3:15 p.m. Fuera de Juego: Pregame Show ESPN Deportes
3:15 p.m. – 5:45 p.m. 2017 Copa del Rey Final: Barcelona vs. Alavés ESPN Deportes
5:45 p.m. – 7:00 p.m. Fuera de Juego Especial Post show ESPN Deportes
7:00 p.m. – 9:30 p.m. German Cup Final: Eintracht Frankfurt vs. Borussia Dortmund (on delay) ESPN Deportes
9:30 p.m. – 10:00 p.m.

10:00 p.m. – 12:00 a.m.

Fútbol Picante

2017 Copa del Rey Final (re-air)

ESPN Deportes y ESPN Deportes Radio transmiten la Final de la Copa del Rey
FC Barcelona se enfrenta con el Alavés en el estadio Vicente Calderón en Madrid, España

ESPN Deportes presentará en vivo la final de la Copa del Rey 2017 entre FC Barcelona y el Deportivo Alavés desde el Estadio Vicente Calderón en Madrid, España. La cobertura comenzará el viernes 26 de mayo con la previa del partido y la final el sábado 27 de mayo a las 3:15 p.m. (hora del este). El equipo Alavés llega por primera vez a la final de la Copa del Rey mientras que el Barcelona podría ganar su título número 29. Además, la transmisión por internet se podrá ver a través de ESPN Deportes en WATCH y ESPN App. La cadena ofrecerá cerca de 7 horas de cobertura, noticias e información sobre la Copa, con segmentos destacados en SportsCenter, Fútbol Center  y reportes especiales de Fuera de Juego antes y después del partido, desde Madrid y Barcelona.

DESTACADOS DE PROGRAMACIÓN

ESPN Deportes

• En vivo desde Madrid, el comentarista de Play-by-play, Fernando Palomo, el reportero Manu Martin y el exjugador Mario Kempes relatarán el juego por ESPN Deportes en la jornada del sábado.
  • Fuera de Juego – programa internacional del fútbol de la cadena, transmitirá contenido especial antes y después de los partidos, con los siguientes expertos: Manu Martin, Gemma Soler y Moisés Llorens desde Madrid y Barcelona, comenzando el viernes 26 de mayo.
  • Andres Agulla y los analistas, Alex Pareja, Ricardo Ortiz y Barak Fever transmitirán la cobertura antes del juego desde los estudios en Bristol, Conn.

ESPN Deportes Radio

El programa Conquistadores de Europa transmitirá el especial Copa del Rey de 12:00 p.m. a 3:00 p.m., con la participación de Oscar Restrepo, Elmer Polanco y Alejandro Etcheverry, tres horas previas al comienzo del partido. Además, Marcelo Masanti (play-by-play) y Hernan Pereyra (analista) estarán a cargo de la transmisión del juego desde las 3:00 p.m.

ESPNDeportes.com

ESPNDeportes.com ofrecerá un amplio contenido antes y después del partido, además de encuestas, noticias, análisis y reportajes, con la reportera Paola Núñez cubriendo desde el campo, incluyendo:

• Adelantos, GameCast and Resúmenes
  • Alerta de goles para los dispositivos móviles
  • Videos con contenido destacado
  • Videos con notas de color antes y después del partido
  • Análisis de los talentos de TV después del juego.
Fecha Horario (ET) Programación Canal
27 de Mayo, 2017 12:00 p.m. – 1:00 p.m. Fútbol Center ESPN Deportes
1:00 p.m. – 2:00 p.m. SportsCenter ESPN Deportes
2:00 p.m. – 3:15 p.m. Fuera de Juego: Pregame Show ESPN Deportes