ESPN Deportes

Former Mexican Soccer Player and Executive Ricardo Peláez Joins ESPN Deportes as Soccer Analyst

For Spanish

ESPN Deportes announced that legendary Mexican soccer player and executive, Ricardo Peláez, is joining the company as Mexican soccer analyst. Peláez will provide analysis for a variety of ESPN Deportes’ studio shows and make his debut on ESPN Deportes tonight, Monday, September 18, on Fútbol Picante at midnight/ 9 p.m. PT.

“I am excited to join ESPN Deportes on the other side of the cameras and share my opinion on Mexican soccer,” Peláez said.  “I look forward to joining Fútbol Picante’s team of experts and use my experience to complement the program’s analysis of Mexican soccer.”

“Ricardo is a great addition to our Mexican soccer expert team,” added Rodolfo Martinez, vice president of Production & Operations, ESPN Deportes and ESPN International. “His experience on the field as a player and as an executive will further enhance the conversation and analysis on Mexican soccer across all our studio shows.”

Peláez is remembered as one of Mexico’s most prolific players. With 187 total goals, Peláez is the 11th ranked scorer in Mexican First Division history.  Peláez started for several Mexican First Division teams including Club América, where he scored 33 goals and Club Necaxa, where he scored 138 goals becoming the club’s all-time top scorer. He finished his career as a member of Club Deportivo Guadalajara, where he scored 16 goals. Over the course of his career he attained several remarkable achievements, including winning Mexico’s First Division with Club America (1985) and Club Necaxa (1994-95, 1995-96). He also led Club Necaxa to win Copa Mexico (1994), CONCACAF Cup Winner’s Cup (1994), and Campeon de Campeones (1995). Peláez was part of the Mexican National team at the 1998 FIFA World Cup, scoring two goals in the tournament.  Subsequently, in 2002 he worked as the National Selection Director for the 2002 World Cup in Korea/Japan.

After his retirement in 2011, Ricardo Peláez was named Club America’s Sporting Director and, together with Miguel Herrera, led the club to become League Champions in the Torneos Clausura in 2013 and Apertura in 2014, as well as the Liga de Campeones CONCACAF championship on two occasions. Part of his experience as a manager was enriched by his appointment as National Selection Director in 2013 prior to Mexico’s participation in the 2014 World Cup Brazil. After that achievement, Peláez returned to his position in Club América, which he held until the middle of the Clausura 2017.

Ricardo Peláez el nuevo fichaje de ESPN Deportes

ESPN Deportes anuncia que el ex futbolista y ejecutivo, Ricardo Peláez, se une a sus programas de estudio como analista de fútbol y hará su debut esta noche lunes 18 de septiembre a las 12 a.m. ET / 9 p.m. PT en Fútbol Picante.

“Es un orgullo para mí, estar ahora del otro lado de las cámaras y poder compartir mi opinión sobre el acontecer del fútbol mexicano, estoy seguro de que mi experiencia como futbolista profesional y directivo, complementará los análisis de los distintos programas en los que estaré participando,” comentó Peláez.

“Ricardo  aportará toda su experiencia y conocimiento sobre el fútbol mexicano a las mesas de análisis de ESPN Deportes,” añadió Rodolfo Martínez, Vicepresidente de Producción, ESPN Deportes, ESPN International.  “Contar con su presencia enriquecerá aún más los debates y análisis de los distintos programas en los que participará.”

Ricardo Peláez es recordado por su remate de cabeza y reconocido por su trayectoria de casi dos décadas como futbolista y por ocupar el 11º lugar como goleador de la Primera División de México, con 187 goles. Peláez formó parte de grandes equipos como el Club América, equipo con el que metió 33 goles, su segundo equipo de la Primera División fue el Club Necaxa con quién marco 138 goles, convirtiéndose en goleador histórico del club y terminó su carrera siendo parte del Club Deportivo Guadalajara, con quién anotó 16 goles. Durante su carrera alcanzó varios logros destacables, entre ellos: Campeón del Torneo Prode 1985 con el Club América, Bicampeón de Liga con el Club Necaxa en 1994-95 y 1995-96, Campeón de Copa 1995-96, Campeón de la Recopa de la CONCACAF de 1994 y Subcampeón de Liga en el Torneo Invierno 1996 con el Club Necaxa y Subcampeón con el Club Deportivo de Guadalajara en el Torneo Invierno 1998. El delantero además, tuvo la oportunidad de ser parte de la Selección Nacional de Fútbol con quién marcó 16 goles, de los cuales dos fueron en La Copa del Mundo Francia 1998. Posteriormente en 2002 se desempeñó como Director de Selecciones Nacionales para el Mundial de Japón y Corea.

Tras su retiro como futbolista, en 2011, Ricardo Peláez fue nombrado Presidente Deportivo del Club América y junto con Miguel Herrera llevó al club a conseguir el título de Campeones de Liga en los Torneos Clausura 2013 y Apertura 2014, además de que logró el campeonato de la Liga Campeones CONCACAF en dos ocasiones. Parte de su experiencia como Directivo se vio enriquecida al ser asignado en 2013 como Director de Selecciones Nacionales, previo a la participación de México en el Mundial de Brasil 2014, tras conseguir el pase a dicho Mundial, Peláez regresó a su cargo con el Club América, mismo que desempeñó hasta mediados del Clausura 2017.